| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
|
| Auteur |
Bericht |
Andaluscasas

Geregistreerd op: 17-3-2009 Berichten: 52 Woonplaats: Pinar de Campoverde -Spanje
|
Geplaatst: zo mrt 29, 2009 12:07 pm Onderwerp: Scrollbar kleur aanpassen in Iframe |
|
|
Hi,
Dat de kleur van een scrollbar kan aangepast worden ben ik al te weten gekomen maar gaat zoiets ook in een iframe.
Ik heb het al geprobeerd en toen kreeg de browser wel een kleurtje maar niet het iframe.
Is dat mogelijk? |
|
| Naar boven |
|
 |
javascript Site Admin
|
Geplaatst: zo mrt 29, 2009 4:10 pm Onderwerp: |
|
|
Zie: http://users.skynet.be/javascript/essentials/iframe.htm.
Als je de pagina die in het iframe weergegeven wordt gekleurde scrollbalken meegeeft, dan worden die in het iframe ook gekleurd weergegeven. Tenminste, in IE, want de andere browsers kennen geen gekleurde scrollbalken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Andaluscasas

Geregistreerd op: 17-3-2009 Berichten: 52 Woonplaats: Pinar de Campoverde -Spanje
|
Geplaatst: zo mrt 29, 2009 4:39 pm Onderwerp: |
|
|
Hi,
ik heb het geprobeerd en het werkt, waarvoor dank.
Gek is wel dat je het script niet in het iframe moet zetten maar in de in te laden pagina. |
|
| Naar boven |
|
 |
javascript Site Admin
|
Geplaatst: zo mrt 29, 2009 6:29 pm Onderwerp: |
|
|
Hier komt geen script aan te pas.
Een iframe heeft geen scrollbalken.
Indien de pagina die je in het iframe plaatst meer inhoud bevat dan in het iframe kan weergegeven worden, dan worden automatisch scrollbalken aan de pagina toegevoegd (net zoals bij het verkleinen van een venster).
De stijl (of opmaak) van een pagina wordt uitgevoerd met behulp van CSS: achtergrondkleur, tekstkleur, ..., kleur van de scrollbalken, met JavaScript heeft dit niets te maken.
1. HTML zorgt voor de inhoud van de pagina.
2. CSS zorgt voor de vormgeving van de pagina.
3. JAVASCRIPT zorgt voor het dynamisch maken van een pagina: reageren op acties van de bezoeker, allerlei animaties maken, ... |
|
| Naar boven |
|
 |
|